03:03

För ungefär en halvtimme sen vaknade jag av en ångestattack. Gjorde ont i bröstet och i ryggen. Så jag fick ställa mig upp och göra mina andningsövningar som de på vårdcentralen har sagt att jag ska göra. Det blev värre så jag gick på toa, drack lite vatten och sköljde av ansiktet. När jag kom tillbaka in i mitt rum så provade jag att andas in och ut i en plastpåse. Det funkade ganska bra, och mestadels av smärtan försvann. För att försöka tänka på lite annat så satte jag på datorn, så nu sitter jag här och gör mina andningsövningar. Kan inte gå och lägga mig förrän det har släppt helt, för jag vill gärna inte vakna upp med andnöd.
Det här är liksom andra gången på två dagar. Kanske dags att gå till vårdcentralen igen? Men dom kan ju typ inte göra något förutom att skicka mig till en psykolog för att reda ut vad problemet/n är. Det jobbiga är ju att jag får de här attackerna när jag inte mår dåligt. Eller asså, igår när jag fick det så var jag glad, inte orolig över någonting, och så pang, så kommer det. Därför är det så svårt att veta vad det är jag har ångest för.

Nu har smärtan släppt helt nästan, så jag ska passa på att försöka sova. Igår fick jag bara 3 timmars sömn p.g.a. förkylningen, så det blir nog till att sova ganska länge imorgon.


Kommentarer
Postat av: Marianne

uusch:/

2009-04-25 @ 12:52:42
Postat av: Marianne

usch:/

2009-04-25 @ 12:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0