El

Haha, fan vad jag garvar! Jag känner mig sååå handikappad. Har nog aldrig gjort det såhär mycket förut.

Jo, såhär var det. Jag tänkte ställa mig och börja diska, och av ngn anledning så ville jag ha lite mer ljus så jag tänkte tända spisfläkten. POFF, sa det och all el gick. Kul, tänkte jag. Speciellt nu när jag är ensam hemma. Så jag ringde till mamma, hon visste typ inte heller vad jag skulle göra, men försökte förklara. Rätt som det är så tystnar det. Batteriet slut. KUL! Jag slår på mobilen igen, hon ringer, den lägger av. Jag slår på den, ringer pappa, lägger av. Skriver till min bror på msn att han ska ringa pappa och säga att strömmen har gått och att han måste komma. Det är upptaget hos honom eftersom han försöker ringa mig. Jag slår på mobilen, hinner prata med honom en stund. Han föreslår att jag ska sätta i laddaren i mobilen. "MEN JAG HAR JU IGEN EL!!!". Skitirriterad. Sen säger han att han kan komma om en timme..
Vadfan ska jag göra en timme utan el? Snart kommer väl datorn lägga av också. Det är mörkt och det är inte kul. Får tända några ljus.

Sen kom jag på.. FAN! Kläderna i tvättmaskinen... Då insåg jag hur kul allt är egentligen.




UPDATE: Pappa kom hit, tryckte på en knapp, sen var allt klart. Jag känner mig sååå teknisk ;)

Kommentarer
Postat av: -

Skriver på msn när det inte finns någon ström? Duktigt :O

2009-02-09 @ 15:02:25
Postat av: Ellinor

Haha skrattar för mig själv när jag läser din kommentar. Hört talas om bärbara datorer? :O

Förstår inte varför du ens läser min blogg när du ska komma med dryga kommentarer hela tiden. Vad får du ut av det?

2009-02-09 @ 18:30:17
URL: http://regnvatten.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0